Zapraszam serdecznie do pobrania z bloga dopiero co ukończonego e-booka pt. „Prawa pacjenta dla lekarzy”.
Myślę, że czytelnicy (nie tylko lekarze) znajdą w nim źródło wiedzy o prawach pacjenta, która pomoże sposób pewny i bezpieczny kroczyć trudną ścieżką wytyczoną przez ustawodawcę.
Oczywiście te kilkanaście stron nie może stanowić publikacji w pełni wystarczającej dla oddania powagi tematu. Z drugiej strony kto poza prawnikami czyta opasłe komentarze do ustaw?
Z tej przyczyny powstał e-book: krótko, zwięźle i na temat. Życzę owocnej lektury.
P.S.: Pozdrawiam serdecznie mojego dwuletniego koleżkę Maksa, dzieki uprzejmości którego mogła powstać dołączona do wpisu fotografia resoraka – ambulansu:)
{ 4 komentarze… przeczytaj je poniżej albo dodaj swój }
Witam.
Bardzo się cieszę, że znalazłam Pana stronę w internecie. Długo szukałam w związku z transgranicznym przeszczepem rodzinnym płuc. To długa historia jednak bez haapy endu. Jutro pogrzeb.
Chciałabym zapytać jednak o inną kwestię. 23 marca br. złożyłam skargę na postępowanie lekarza dotyczące zaniechania leczenia i nieetycznego zachowania. Do dnia dzisiejszego nie mam żadnej informacji o postępowaniu. Czy OIL obowiązują jakieś terminy i procedury postępowania. Czy Izba ma obowiązek informowania skarżącego o toku postępowania?
Z wyrazami szacunku
Irena
Dzień dobry Pani Ireno.
Rzecznik odpowiedzialności zawodowej niezwłocznie po otrzymaniu informacji wskazującej na możliwość popełnienia przewinienia zawodowego jest obowiązany wydać postanowienie o wszczęciu bądź o odmowie wszczęcia postępowania wyjaśniającego.
Postanowienie to jest dla stron zaskarżalne zażaleniem (nie znam szczegółów sprawy i nie wiem kto jest stroną).Proponuję na tym etapie zadzwonić do Izby Lekarskiej i dowiedzieć się dlaczego Pani sprawa stoi w miejscu.
Spraw dyscyplinarnych jest obecnie bardzo dużo i może to być spowodowane obłożeniem rzecznika. Pozdrawiam
Witam.
Dziękuję za informację. Z uwagi na długi okres braku odpowiedzi właśnie wysłałam zapytanie o powody zwłoki.
Proszę poczekać na odpowiedź rzecznika. Dziękuję za kontakt z Pani strony.